Thursday, May 21, 2009

aPa HaRusKu lAkuKan..


akU bEncIkAn hImpiTan...
teman..dalam khidupan disini hanya kau yang hampir dalm hidupku, tapi ada masenye kau mncurigai keikhlasan dalm persahabatan ku... bagaiman nak aku jelaskn kjujuran dan keikhlasan yang hnya mmpu dilafazkan melalui lisan dan mnzahirkan dr segi kelakuan...itu sahaja yang mampu aku lakukan...

tapi teman,
kau masih tak mengerti kseluruhan hati ini...
hatimu lebih mudah tersentuh dengn khdiran orng ketiga disamping...hakikatnya dlm persahabatn istilah orng ketiga x harus diwujudkan...kerna kita masih dlm lingkungan teman seperjuangan..

ayuh teman,  
aku tak bisa menarik hati mu melainkan kau sndiri mngukuhkan jiwa mu...jgn terlalu murung dan mrendahkan dirimu..jadilah teman yang biasa seperti sblum ni...sesungguhnya kau dan dia  jua teman yang dihantar untuk kita sama sama mnuntut ilmunya demi mncapai mtlamat yng sama...keadaan sebegini hanya merosakkan emosi stady masing masing...
bukankah kita sumer mngerti tujuan kita bersama ktika ini adalah untuk matlamat yng sama, tpi trlalu awal sudah jelas dizahirkan keutuhan dlm persahabatan kita tiada..masing masing nak ikot hati kcil masing masing..itu smua provokasi emosi tman tman,

wahai tmanku,,,
jgn la kau trlalu mngikut hatimu tapi ikutlah jiwa mu yang memntingkn nilai prsahabatan itu...teman, aku sayangkn persahabatn ini,prsahabtan yang mmbimbing dan mmbina hidup kita...persahabatan itu indah bukan...

teman,
knanglah kmbali disaat kita bertiga pernah gembira bersama,tapi skrang knp perlu nak drasakan pesisihan dalam prshbtn kita ini,sdng kn sudah hampir 3 tahun kita bersama..

ayuh tman,
aku tak bisa memulihkan keadaan ini sendirian,,,semuanya perlu bertangunggjawab dan merendahkan ego bersama... tman,aku rindukan glak tawamu  dan yang paling kurindui suasana berjemaah kita semua,kerna itulah ikatan yang lebih erat untuk kita bersatu...

aku hanya mampu memohon pada mu yaallah, brilah klapangan dan klmbutan pd hati hati kami untuk trus bersatu..amin...

No comments:

Post a Comment