Tuesday, January 19, 2010

Elak kan Masalah2 hati!!

terasa sangat sayu ketika ni..pelbagai macam ragam bisikan dlm kepala hinggakan aku sendiri x pasti apa yng ku fikirkan sebenarnya...sume orng yang memandang pdku kurasakan pandangan yang membawa makna...aku terasa sangat rendah diri hingga mematahkan semangat aku... Sering juga aku terfikir,"kelebihan seseorang perlu aku jadikan motivasi pada diri aku bukan dengan membndingkan kelemahan pada diri aku yng pastinya akn lebih melenturkan semangat aku sendiri".. Tapi kadang2 apa yang aku rasai aku sediri susah utk atasinya sendiri..kerdil nya aku...

aku sangat bijak dalam menasihati diri orang lain,,lancar aku dlm berkata2 bila melontar nasihat pada teman2 ku, tapi bila aku sendiri disinggahi masalah,,aku sendiri kaku dan hanya mampu pendam dan mngalirkan air mata...kerna ku merasakn "AIR mATA lah satu2Nya senjata yng mampu menewaskan rasa kesedihan dalam diri aku.."

aku sering kata pada sahabt2 dan teman2 ..apepun sahabat2 sekeliling hnya mampu bagi pandangan dan nasihat, tapi yang mmbuat keputusan adalah diri awak sendiri,kerna awak yng lebih mngetahui keadaan diri dan kemampuan awak...aku tahu tentang itu sumer!!! Tapi bila aku sendiri diberi ujian dalm mbuat pemilihan keputusan,,,aku sendiri down dan mula cuba cari sumber dan ia mampu menunjukkan kelemahan pada diri...

TIDAK!!!AKu seharus nya lebih tabah..aku tak boleh berterusan mcm ni...sampai bila??"masalah x kan lari dri manusia,,dan manusia  x kan pernah sempurna tanpa masalah"..masalah yng dilalui pasti ada cara penyelesaian n penyelesaian itu pasti akn dijadikan pengalaman yng ckup bermakna dlm hidup..

Pucuk pangkal apa yang ditentuakn oleh allah ada hikmah tersembnyi walau pahit manis duka diawal episod nye..tpi di ending episode kemanisan dan keharuman baru kita rasai dan diserlahi..

ya allah..semoga kau memberi aku lebih ketabahan selepas ini utk aku terus mnjalankan t/jawan yng diamanhakan dgn senag hati..

Kadang2 Harap Sangat Dirini agar :-

1- sentiasa berhusnuzone dgn sume perkara 2- Bila husnuzon je,,hati pasti x mudah marah 3- Dan bila x marah,snyum pasti sentiasa tersirat di bibir 4- Bila sentiasa senyum, orng sentiasa senang da selesa dengan kita 5- Bila org snang n selesa dgn kita pasti kita rasa Ramai kawan n Teman di sisi...

Segala Galanya hayalah dari hati...

astagfirulahal a'zm!!! (44x)

,,,,rintihan kalbu,,,

2:51am/20/01/10/ Rabu.."terasing dlm sepi"ccc2832..

No comments:

Post a Comment